دکوراسیون اداری و تجاری

نکات مهم در طراحی و چیدمان دکوراسیون اداری و تجاری به صورت حرفه ای

هومتاز ادمین هومتاز

طراحی و اجرا دکوراسیون اداری و تجاری به نسبت منازل مسکونی یا ویلا و… سخت تر است. دلیل آن کسب رضایت و توجه چندین پرسنل و مدیریت اداره و همچنین مراجعین آن است. دیگر با یک خانواده و نظر شخصی چند نفر مواجه نیستید. از طرفی این دکوراسیون باید به گونه ای باشد که تمامی کارمندان احساس امنیت و راحتی توام با آرامش داشته باشند. وجود این سه فاکتور به واسطه رعایت استاندارد ها موجب می شود تا راندمان کاری بیشتر شود. از طرفی باید تا حد امکان از متریال و طراحی مرتبط با فعالیت مجموعه استفاده شود. به کارگیری لوگو و سایر المان های مرتبط با اهداف سازمان باعث می شود یک چیدمان متفاوت و البته لاکچری داشته باشید.

طراحی دکوراسیون اداری و تجاری

در طراحی دکوراسیون اداری و تجاری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

شاید کمی عجیب به نظر می رسد اما دکوراسیون فضای اداری و دفتری بر عملکرد کارکنان تاثیر مستقیم دارد و با تغییر کوچکی در محیط می توانید کیفیت کار را چندین برابر بیشتر کنید. پارامتر های بسیاری وجود دارد که باید بررسی کنید. اما از شاخص ترین و مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی فضا اداری مناسب برای کارهای تیمی

تیم ورک از اصلی ترین شیوه های فعالیت هر مجموعه ای است. در چنین حالتی افراد مختلف برای هدف یکسان تلاش می کنند و اغلب در کنار یکدیگر مشغول به کار هستند. دیگر اعطا کردن اتاق به هر یک از آن ها کار هوشمندانه ای به نظر نمی رسد. چرا که به فضای زیادی نیاز دارد و همچنین مانع از ارتباط راحت افراد با یکدیگر می شود. در نتیجه شما به طراحی یک فضا ایده آل نیاز دارید که بتواند بستر فعالیت چندین پرسنل را فراهم سازد. برای این کار می توانید از میز های چیده شده در کنار هم در یک سالن بهره ببرید. یا از پارتیشن بندی استفاده کنید. تعبیه دیوارهای جدا کننده باعث می شود تا نهایت استفاده را از فضا کرده باشید. این مهم ترین اصل در طراحی دکوراسیون اداری و تجاری است که میزان انعطاف پذیری و طراحی آن بستگی به سبک چیدمان محیط خواهد داشت.

چیدمان دکوراسیون اداری و تجاری

نورپردازی مناسب برای خلق محیطی متفاوت

حضور نور در هر فضایی معجزه می کند. حال این نور را می توانید به صورت طبیعی به واسطه باز کردن پنجره ها تامین کنید یا از نور مصنوعی از طریق نورپردازی داخلی استفاده کنید. از پرده های ضخیم استفاده نکنید. پرده های نازک کرکره ای که هر وقت بخواهید آن را بالا بکشید و نور را به داخل دعوت کنید، بهترین گزینه هستند. دقت کنید که پرده های پارچه ای هیچ جایی در دکوراسیون تجاری نخواهند داشت. ممکن است اتاق های اداره یا حتی سالن آن بدون پنجره باشد یا پرسنل نیاز به سیستم کامپیوتری داشته باشند، در این حالت استفاده از نور طبیعی سخت خواهد بود. از نورپردازی کمک بگیرید که با نصب چندین چراغ در سقف و استفاده از نورهای مخفی و… یک فضا شیک و جذاب و در عین حال روشن و زیبا برایتان به ارمغان می آورد. از نورهای رنگی ترجیحا استفاده نکنید مگر اینکه رنگ آن در لوگو شما وجود داشته باشد.

اهمیت به استراحت کارکنان و سلامتی آن ها

نیروی کار شما حداقل ۸ ساعت را در این محیط سپری خواهد کرد. باید آرامش و سلامت جسمی او برقرار باشد تا بتواند بدون خستگی امور کاری را پیش ببرد. به این منظور بهتر است در دکوراسیون اداری و تجاری یک فضا مجزا برای صرف ناهار یا استراحت آن ها در نظر گرفته شود. این فضا جز ضرورات می باشد که با طراحی آن می توانید احساس رضایت کارمندان خود را به همراه داشته باشید. این محیط می تواند یک اتاق استراحت کوچک یا یک آشپزخانه شیک و امروزی باشد که با دیزاین سایر بخش های اداره هم سبک بوده و ظاهری جذاب دارد. از طرفی توصیه میکنیم یک تایم مشخص را برای استراحت کارکنان به رسمیت بشناسید تا هرج و مرج در فضا حاکم نشود.

غافل نشدن از دیوار

شاید دیزاین دیوار در دکوراسیون اداری کمتر مورد توجه قرار گیرد، اما باید بدانید که برای جالب به نظر رسیدن دکوراسیون و همچنین تکمیل طراحی داخلی باید بر روی زیبایی دیوارها هم کار کنید. البته منظور ما رفتن به سراغ تابلو ها و نصب لوح تقدیر و… نیست. بلکه بهترین پیشنهاد برای دیوارهای محیط اداری رنگ کردن آن است. رنگی جذاب و متناسب با نوع فعالیت که به سادگی زیبایی دیوار را تضمین می کند. بهتر است از دو یا سه ترکیب رنگ برای دیوار استفاده کنید تا حالت یکدست و خسته کننده ای نداشته باشد. این کار موجب می شود فضا بسیار لوکس تر و امروزی تر به چشم آید.

استفاده از متریال باکیفیت و درعین حال ظریف

مهم ترین لوازم یک دکوراسیون اداری و تجاری، به عنوان مثال خرید میز مدیریت استیل شیک و مدن ، صندلی، قفسه و کشو، مبلمان، ساعت و… هستند. از آنجایی که می خواهید یک طراحی لاکچری داشته باشید به سراغ لوازم ضخیم با متریال چوبی و… نروید. بهتر است از ترکیب لوازم چوبی و فلزی یا همان استیل که امروزه بسیار ترند و محبوب شده است استفاده کنید. البته شیشه هم در دکوراسیون تجاری و اداری یک متریال مناسب خواهد بود. سعی نکنید کل اتاق و سالن را با لوازم پر کنید. هرچه خلوت تر باشد تمرکز بیشتری را در محیط القا خواهد کرد. همچنان به این اصل هم پایبند باشید که زیبایی در سادگی است. چیدمان مبلمان و لوازم را به گونه ای انجام دهید که دسترسی به آن ها بسیار آسان باشد.

میز دکوراسیون اداری و تجاری

بهترین رنگ برای دکوراسیون اداری و تجاری کدام است؟

هزاران رنگ پیش روی شما است. اما شما فقط دو انتخاب خواهید داشت تا بهترین دکوراسیون را داشته باشید. انتخاب اول شما ترکیب رنگ های لوگو شما است. این نکته را در زمان طراحی لوگو هم در نظر بگیرید. انتخاب دوم برای شما رنگ های خنثی و ملایم است که برای هر فضا و سبکی مناسب هستند و زیبایی چشم گیری دارند. حال نحوه ترکیب این رنگ ها را باید مد نظر قرار دهید و به نسبت مناسب از آن ها در محیط استفاده کنید تا یک طراحی خارق العاده و نوین داشته باشید.